Harstadtur (16.04 – 21.04)

Odin

Vi har vært på tur til Harstad i helgen.  Startet hjemmefra torsdags formiddag og kjørte til Mosjøen der vi overnattet på Fru Haugans Hotel.  Dette er et flott hotell med kjempeservice.  Anbefales.

Fredag morgen dro vi videre mot Harstad, men værmeldingene gikk ut på mye vind, og vi dro derfor ikke til Harstad, men isteden tok vi den korte fergen fra Bogen til Skarberget og dro innom Narvik.  Der traff vi Trine og Paul på Peppes.  Vi hadde en koselig stund sammen med dem.  Etterpå kjørte vi til Tjeldsundbrua Kro og Motell der vi skulle overnatte. Dette er et greit sted med bra mat.

Lørdag var vi i Hålogalandshallen og så på utstillingen.  Etterpå spiste vi middag på Egon sammen med Trine og Paul.  Så var det tilbake til Tjeldsundbrua for å forberede oss på neste dags utstilling.

Søndag: Shiba skulle i ringen kl. 0900 og Odin skulle i ringen sammen med tre andre flotte åpenklasse hanner. Odin gjorde en bra figur for han ble plassert først.  Tre av åpen klassehannene fikk CK og ble med videre i utstillingen der de møtte to champion hanner.  I beste hannhundklasse gjorde han også en bra figur og plasserte seg som nummer to bak Paul sin champion Hiro.  Det deltok en juniortispe, to unghund-tisper og tre åpenklassetisper.  Av disse var det bare to av åpenklassetispene som fikk CK, og utrolig nok var Kita en av dem.  Hun røyter som bare det, men allikevel klarte hun å komme til beste tispeklasse og plasserte seg som nummer fire.  Det var vi kjempefornøyde med.  Til slutt ble Hiro(Soldoggen’s Hirohito) BIR og Whoopi(Nattfjärilen’s Betsu Mikata) BIM. Vi hadde tenkt å starte hjemturen ganske snart etter at vi var ferdig i ringen, men da hadde været blitt så dårlig at vi måtte droppe det. Broer og fjelloverganger var stengt på grunn av stormen som herjet distriktet.  Slo oss ned i kafeteriaen sammen med de fleste shiba-folkene som var i hallen. Det ble en koselig stund og tiden forsvant fort. Tok inn på Nordlandia-hotellet i Narvik og satset på bedre vær neste dag.

Mandag reiste vi hjem.  Det var veldig glatt på veien, særlig ved Ballangen.  Men derfra og hele veien hjem var det både fint vær og føre.  Vi kjørte derfor direkte hjem, noe som tok litt over 18 timer inkludert 5 stopp for å lufte hundene.   Vi har hatt en veldig fin tur som har gitt oss mange gode minner og flotte resultater..